Monday 20 June 2011

Ke-tidakpercaya-an

ok..firstly aku nak say thanks a lot to yana cuz da buat header..nampak tak kat atas tu..?..nampak kan..?..lawa tak..?..mestilah lawa kan sbb die yang buat..yana..thanks byk2..jasamu ku kenang selalu..


***************************

ok..back to the title..cite die camni..bia la aku name kan die sebagai H..die dulu penah jadik couple aku tp tahun lepas la..memang bahagie sgt..tp kitorang ader 1 krisis..disebabkan aku terhasut terpercaye dgn kate2 adik die..so kitorang break..tapi tak lame lepas tu..kitorang couple balek..and once again kitorang break sebab die percaye dgn kate2 fitnah senior aku..mcm bangang sengal kan..?..memang aku saket ati gile dgn senior aku nie..sejak ari tu..memang aku tak tegor lagik dah senior nie..padan muke die yang tak ensem tu..hahahaha..ok pejam celik pejam celik tahun nie kitorang couple balek..tapi sayang nye kitorang break..aku yang mintak..mase aku mintak tu..aku rase cam aku nie org paling jahat skali kat dunie nie..aku pun tak tau nape..sebab nape aku mintak break memang aku tak nyatakan kat dlm nie..


*******************************

pada mule nye memang H tak relakan lepaskan aku..tapi last2 die relakan jugak..pada malam selepas kejadian..H bagi tau aku something..H bagi tau yang die hidap ketumbuhan dalam paru-paru..aku terkejot gile..memang aku tak penah tau yg die ader ketumbuhan..pastu H ader bagi tau..dlm mase terdekat nie..die akan wat operation..even kitorang da clash tp kitorang still friends..pada hari die operate..pagi2 tu..aku bace kan yassin utk die..mase aku bacekan yassin..aku menangis..aku sedih..hanye Tuhan jer tau perasaan aku mase tu..die sempat bagi mesej petang sebelum die operate :

die : awk, maafkan saye..saye banyak buat salah dgn awk..maafkan saye..saye sujud di kaki awk..
aku : tak..jgn sujud kat kaki saye..sujud kat ALLAH..awk, kalau awk tak mintak maaf..saye memang
lame maafkan awk..awk pon maafkan sume kesalahan saye..
die : saye maafkan..
aku : saye mintak maaf sebab tak dapat bahagie kan awk..
die : tak awk..saye bahagie dgn awk..saye bahagie sgt..
aku : terime kasih awk..

petang hari die operate tu..aku text die..die balas..aku gembire sebab die tak ape-ape..kitorang pon sempat chat kat facebook..tapi bile da maghrib sikit tu..kawan die text aku..bagi tau die pengsan sbb terjatuh..kwn die ckp die tu hyperactive..aku pesan la kat kawan die nie..suruh die duduk jer kat katil tu..


*************************

tak lame lepas tu..kawan die bagi tau yang die da tak der dalam dunie nie..aku pon cakap :

kawan die : fara, H dah tak der lagik..
aku           : ko jgn nk maen2..aku cucuk ko kang..
kawan die : betol..aku tak maen2..

aku pon mase tu rase cm dunie aku da berpusing..aku mcm tak percaye..petang tu aku sempat chat & text dgn die..memang aku tak sangke gile..aku rase sampai di sini jer la aku cite pasal arwah H..aku dah tak sanggup nak teroskan menaip..aku menangis..kpd reader..aku nak pesan satu jer..kalau korang dah ader org yg sayang korang sgt2..jgn abaikan die..jage la die..jgn jadik mcm aku..menyesal & terkilan tak sudah nanti..




p/s : Al-Fatihah utk H..

Thanks for reading. Write your comment

2 comments:

  1. terharu.. buat mse ni blom pena rse mcm mne org yg sye syg meninggal. huhu. grandparents sye pun sume sehad walafiat. hihi. alhamdulillah..

    ReplyDelete
  2. memang perit yana..tp nasihat sye..awk jge ar 'dye' baek2..jgn jdk cm sye tau..alhamdulillah.. :)

    ReplyDelete